Deze pagina is nog in opbouw en wordt regelmatig aangevuld. Vind je het antwoord op je vraag niet, stuur ons dan een berichtje!

Deze pagina is noch volledig noch bindend, maar probeert je zo goed mogelijk te informeren zonder jargon en onnodige techniciteiten. Meer wettelijke/technische details vind je in onze algemene voorwaarden.

Wat is STEAM?

Het acroniem STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) is een verzamelterm voor alles wat te maken heeft met wiskunde, exacte wetenschappen, techniek, informatica, en hoe die op elkaar steunen. STEAM gaat nog een stapje verder en voegt ook een artistieke zuil (Arts) toe. De bedoeling is om de STEM-richtingen te integreren met de kunsten, in al hun kleuren en vormen, en om nog meer de nadruk te leggen op het creatieve proces dat de STEM-domeinen aan elkaar bindt.

Kan ik een factuur krijgen?

Ja hoor. Wil je een btw-conforme factuur voor je boekhouding dan volstaat het om ons naast je naam en adres ook je btw-nummer te bezorgen.

Wil je op de webshop bestellen vanuit Nederland, stuur ons dan je bestelling door per mail (n.a.v. verlegging btw). 

Kan ik een bestelling op maat combineren met een aankoop op de webshop?

Natuurlijk, wat een slimme manier om wat verzendkosten (en onnodige CO2-uitstoot) te vermijden!

Heb je al besteld, stuur ons dan gewoon een berichtje dat we de twee combineren of dat we xyz product op maat aan je webshoporder mogen toevoegen. In dit geval zul je de twee bestellingen wel afzonderlijk moeten betalen.

Ben jij een echte efficiëntiewizz en heb je de combinatie al op voorhand uitgedokterd, stuur ons dan gewoon een berichtje met je idee voor een product op maat én je webshop-order, dan maken we meteen een gecombineerde afrekening voor je op.

Merk wel op dat een custom order toevoegen ervoor kan zorgen dat je webshoporder iets later verzonden word.

Privacy en cookies

Onze volledige privacy- en cookiepolicy vind je hier. In overeenstemming met de GDPR wetgeving is deze leesbaar voor de leek, maar toch staat daar een heel lange uitleg dus even de korte samenvatting:

  • Wij gebruiken geen onnodige cookies (i.h.b. geen analytics/tracking), maar enkel de cookies die nodig zijn om de website (veilig) te laten werken bij betaling, reacties, accounts, …
  • Wij doen met jouw persoonlijke data niet meer dan nodig; we beantwoorden je vraag, bezorgen je je bestelling, sturen je een nieuwsbrief (als je daarom vraagt), … én zorgen dat onze boekhouding aan de wetgeving voldoet maar verder doen wij met jouw data niks.
  • Als we met je gegevens, een ontwerp of idee van je, beelden van tijdens een workshop, … iets willen doen, dan vragen we steeds eerst je toestemming.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd? (Webshop)

Wij proberen je pakketje zo gauw mogelijk te versturen. Toch vragen we je rekening te houden met een levertijd van een week. Dit doen we om twee redenen:

  • Om een ruim, uniek, niche en kwalitatief aanbod te kunnen aanbieden, bewerken wij heel wat producten zelf, laten we andere producten in kleine oplages maken en kopen we ook beperkt in; daardoor duurt het soms even voor je product afgewerkt in onze handen ligt.
  • Daarnaast combineren we deze webshop als startend bedrijfje nog met ander werk en andere (eigen) projecten.

Sowieso zorgen we voor de klassieke deadlines dat we wat extra tijd en inventaris voorzien. Twijfel je of je cadeautje nog op tijd zal aankomen, mail of bel ons dan gerust even. Als we weten over welk(e) product(en) het gaat, kunnen we je concreter laten weten wanneer je je bestelling kan verwachten.

Wat zijn jullie verzendkosten?

Wij rekenen volgende verzendkosten aan:

BelgiëNederland
Voor kleine producten die per briefpost verzonden kunnen worden. Je krijgt geen trackingcode in dit geval.€3,50€5,00
Voor pakketjes verzonden met een trackingcode naar een afhaalpunt of pakjesautomaat van bpost. Merk op, vergeet niet je voorkeur in te vullen, anders kiezen we noodgedwongen zelf een afhaalpunt.€5,00€11,00
Voor pakketjes verzonden met een trackingcode naar een adres.€6,40€12,00

We bieden geen gratis verzending aan. Waarom doen we dit? Niet omdat we fan zijn van extra kosten, dat is niemand! Wel omdat we onze prijzen eerlijk willen maken. De keerzijde van geen of lage verzendkosten is namelijk dat in elk product de prijs van verzending (deels) bijgeteld wordt, en grote bestellingen in feite kleinere verzendingen “sponsoren”. Omdat we de prijzen eerlijk willen houden, rekenen we logischerwijs dan net zo goed uitgespaarde kost bij kleinere pakketjes of zelf af te halen pakketjes door.

Kan ik mijn pakje ook ophalen (in een postpunt of pakjesautomaat)?

Ja hoor. Wij verzenden met bpost, net omdat zij de ruimste keuze aan pakketautomaten en afhaalpunten bieden. We weten namelijk dat het geen evidentie is om steeds thuis te zijn wanneer een pakket aankomt. Je kan je pakje dus net zo goed afhalen bij een van de vele bpost-kantoren en postpunten of bpack pakjesautomaten.

Als kleine webshop hebben we echter (nog) geen toegang tot hun geïntegreerd platform. Daarom moeten we je voorlopig vragen zelf je postpunt op te geven zodat wij dit dan kunnen doorgeven bij het verzenden. Als je geregeld online besteld, ken je de dichtsbijzijnde afhaalpunten wellicht uit het hoofd. Zoniet kan je dit ook vlot opzoeken op de website van bpost. Dat gezegd zijnde, je hoeft zeker niet speciaal de exacte “bpost-naam” op te zoeken als je weet dat er maar één pakketautomaat of maar één “krantenwinkel Linda” is in je dorp of stad. Maakt het je allemaal niet zo uit, kies dan gewoon voor de verzendoptie “ophaalpunt/automaat” en dan kiezen we automatisch een postpunt of automaat in de buurt van je adres.

Voor bestellingen vanuit Nederland is er niet zo’n handige lijst van afhaalpunten. We proberen wel steeds een postpunt in je buurt te selecteren en je mag je voorkeur ook steeds doorgeven via het veldje “verzenden naar …”.

Ik woon in de buurt, kan ik mijn pakje bij jullie afhalen?

Ja, maar enkel op afspraak. Wij hebben namelijk geen fysieke winkel of vaste uren waarop we thuis zijn. Als je in de buurt woont of geregeld passeert kun je dus de optie “Afhalen in Tiegem (na afspraak)” selecteren bij het afrekenen. In dat geval sturen we je een berichtje eens je bestelling klaar ligt, met een voorstel van wanneer je de komende dagen kan komen ophalen.

Wat als mijn pakketje niet/beschadigd/… aankomt?

We pakken je bestelling steeds met zorg in en doen ons best om je bestelling heelhuids te laten aankomen. Jij kan ook je deel doen door te kiezen voor de (trouwens goedkopere) optie ophalen in een postpunt/automaat, als je weet dat je vaak niet thuis bent. Als dat geen optie is, kan je ook bij een kennis/buur/… laten leveren of een andere tip meegeven (zoals bij voorkeur niet op maandag leveren) als je uit ervaring weet wat werkt of niet werkt in jouw buurt.

Komt je pakje toch in minder goede staat aan, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Stuur zeker enkele foto’s of een filmpje mee (liefst ook van de ongeopende doos), zo komt er geen welles-nietesspelletje van — niet met ons en niet met bpost. Als enkel de doos beschadigd is, maken we een melding bij bpost om dit hopelijk in de toekomst te vermijden. Als ook de producten zelf beschadigd zijn geraakt zonder jouw toedoen, dan sturen we ook een vervangitem op.

Is je pakje helemaal niet aangekomen, hoewel de trackingcode zegt van wel, laat ook dan zo snel mogelijk iets weten. We vragen dan zo snel mogelijk na bij bpost wat er gebeurd is. Misschien ligt het pakje gewoon in een postpunt of bij een buur omdat je niet thuis leek of was.

Houden jullie wat rekening met het milieu met al die pakjes?

We doen ons best. Pakjes verzenden is inherent niet super voor het milieu, maar we proberen de impact te minimaliseren waar mogelijk. Zo bieden we de mogelijkheid tot ophalen in een postpunt/automaat naar keuze om het onnodig rondrijden door bpost te verminderen. Maar vooral proberen we ons steentje bij te dragen bij het kiezen van verpakkingsmaterialen.

In eerste instantie wilden we alle plastic verpakking vermijden, maar toen we zagen hoeveel plastic vulmateriaal (luchtkussentjes, schuimpjes, …) er met grondstoffen en persoonlijke pakjes meekomt, leek het ons zonde deze niet opnieuw te benutten. Voor de verpakking van jouw pakje zijn er dus enkele mogelijkheden:

  • Je pakketje kon rechtstreeks of met een wikkel van gerecycleerd kraftpapier in een kartondoos.
  • Je pakketje kreeg wat hergebruikt plastic of piepschuim vulmateriaal. Je mag er 100% zeker van zijn dat dit materiaal al minstens een tweede leven kreeg. Geef het zelf gerust nog een derde leven in een knutselprojectje voor kinderen of geef het door aan een vriend of kennis die breekbare items wil verhuizen.
  • Je pakketje kreeg papier- en kartonsnippers als vulmateriaal. Ook dit is materiaal dat al minstens een tweede leven kreeg. Dozen die niet anders gebruikt kunnen worden, papieren templates, restjes en ander min of meer blanco papier en karton wordt versnipperd voor dit doel. Je mag deze snippers met een gerust hart in de papierbak (of op de composthoop) gooien. Wij halen er namelijk alle tape en stickers af voor we karton versnipperen. Ook hoef je er niet mee in te zitten dat jouw gegevens, eens afgedrukt en versnipperd, in een ander zijn pakje terechtkomen: hoewel de snippers klein zijn, gebruiken we bewust geen bedrukt papier.
  • Je pakketje kreeg speciaal aangekocht gerecycleerd vulmateriaal. Hoewel we liever geen materiaal aankopen dat meteen wordt weggegooid, zullen we zodra onze webshop zo vlot draait dat we onvoldoende materiaal van bovenstaande soorten voorhanden hebben, genoodzaakt zijn om aan te vullen met aangekocht gerecycleerd papier en/of karton. 

Kan ik terugsturen?

Bij wet heb je als consument recht op garantie en retour. Wij moeten ons natuurlijk aan de wet houden, maar wil dat zeggen voor jou?

  • Bestelde je iets waar je toch niet tevreden mee bent, dan kan je het (meestal) binnen de 14 dagen terugsturen. Stuur ons even een berichtje zodat we weten dat je iets gaat terugsturen. De verzendkosten voor het terugsturen zul je (meestal) wel zelf moeten betalen. Krijgen we het product terug zoals het hoort, dan storten we je het aankoopbedrag en de initiële verzendkosten terug.
  • We maken een uitzondering als wij duidelijk iets gemist hebben (zoals een productiefout of een foutieve beschrijving op de site). In dat geval voorzien we zelf een retourlabel voor je of betalen we je bestelling terug terwijl je het item mag houden — iedereen kan wel een T-shirt voor vuile werkjes gebruiken, niet?
  • Wat kan je niet terugsturen? Simpel: producten die we niet opnieuw kunnen verkopen. In ons huidige aanbod zijn dit enkel sterk gepersonaliseerde T-shirts en kaartjes. Koos je enkel een eigen kleur, dan nemen we je T-shirt normaal wel terug (tenzij we je al gemaild hebben om te vragen of je echt die kleurencombinatie bedoelde …) maar staat er een naam of eigen design op, dan kunnen wij daar jammer genoeg niks meer mee. Een tip voor de twijfelaars: als je uitsluitsel wil over jouw specifiek verzoek, vraag het ons even op voorhand.
  • Gaat iets de eerste twee jaar kapot zonder reden, dan kan je je op de wettelijke garantie beroepen en vragen om een herstelling of vervanging. We doen onze uiterste best om onze producten degelijk te (laten) maken, maar dat een T-shirt die je elke week door de wasmachine haalt er twee jaar later niet meer splinternieuw uitziet is niet abnormaal. Net zoals de wetgeving dat ook voorziet, moet de redelijkheid in deze dus wel primeren.

Mogen we je er desondanks toch op wijzen dat we heel wat producten on-demand maken en je dus vriendelijk verzoeken om bijvoorbeeld eens extra je maat te controleren voor je bestelt? I.p.v. een grote doelgroep aan te spreken, besloten wij om aan een ruim assortiment te werken. We doen dit met volle overtuiging, maar dat wil ook wel zeggen dat we niet de capaciteit voor retours hebben zoals bepaalde grotere winkels.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Hoe kan je betalen? We bieden drie mogelijkheden aan.

  • Via Bancontact. Je kan dit veilig doen door te verifiëren dat jij het bent via je kaartlezer of app (van Bancontact of je bank). Deze betalingen worden afgehandeld door Mollie B.V.
  • Via overschrijving. In dat geval moet je er rekening mee houden dat je betaling eerst moet doorkomen voor we je bestelling kunnen verzenden; dit duurt vaak één of twee werkdagen.
  • Via iDEAL. Je kan dit veilig doen door te verifiëren dat jij het bent via je online bankomgeving. Deze betalingen worden afgehandeld door Mollie B.V.

Heb je een probleem bij het betalen of geen toegang tot deze betaalmogelijkheden? Stuur ons een berichtje, dan zoeken we naar een oplossing.

Ik wil graag zo’n eigen/gepersonaliseerde versie, hoe gaat dat in zijn werk?

  • Stap 1: Voeg de T-shirt (of ander item) met het gewenste design aan je winkelwagentje toe met kleur “ANDERE”.
    Zoals je ziet rekenen we daar geen meerkost voor aan.
  • Stap 2: Er verschijnt een extra vakje ‘namelijk’, noteer daar de kleur(combinatie) die je wenst. Een overzichtje en wat inspiratie vind je hier. Geen reden tot stress, bij eventuele onduidelijkheden krijg je een mailtje van ons.
  • Merk op: het kiezen van een (passend maar nog) niet op de webshop vermeld kleur zien wij niet als een gepersonaliseerd item. Dezelfde retourvoorwaarden gelden dus als voor andere items. (Zie algemene voorwaarden.)

Hoe bestel ik een product op maat?

  1. Je stuurt ons een berichtje met je vraag/idee. Voeg gerust al schetsen, foto’s, designs, … bij.
  2. We bekijken je idee en sturen je mogelijks enkele vervolgvragen over het gewenste design, materiaal, afwerking, …
  3. We maken je een prijsofferte op en geven een indicatie van levertermijn. We houden hierbij rekening met je gekozen product, design, afwerking, oplage, …
  4. Zodra jij bevestigt dat de opdracht en de bijhorende prijs oke zijn gaan we voor je aan de slag. Merk op dat deze bevestiging een betalingsverplichting met zich meebrengt. Meestal gaan we meteen voor je aan de slag, maar cfr. onze algemene voorwaarden kunnen we soms een voorschot of voorafbetaling vragen.
    • We werken je design (verder) uit — indien gevraagd — en sturen je een mailtje met de finale versie of wanneer input van jou vereist is.
    • We bestellen indien nodig de nodige blanco’s en materialen (bij ongewone varianten of grote oplages).
    • We maken je product. Bij grote oplages kunnen we zo gewenst een proefitem opsturen voor we verderwerken.
  5. Bij kleine bestellingen verzenden we je bestelling via bpost, aan dezelfde tarieven als bij een webshopbestelling. Bij grotere bestellingen is het mogelijk dat je komt afhalen of dat we persoonlijk bij jou leveren.
  6. Als er geen reden was om een voorafbetaling te vragen, dan krijg je bij je levering ook een factuur. Gelieve deze tijdig te betalen.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd? (Maatwerk)

Dat hangt ervan af natuurlijk. Plaats je een eenvoudige bestelling (1 product, afgewerkt design, gebruikelijke techniek) waarvoor we de materialen in stock hebben; dan gaat je bestelling bijna even snel de deur uit als een webshopproduct (enkele dagen, hoogstens een week). Komt er nog heel wat designwerk aan te pas, bestelde je een grote oplage, koos je een versie of kleur die we niet op voorraad hebben, … dan kan het wel wat langer duren.

Wanneer je ons contacteert, krijg je een nauwkeurigere schatting voor jouw concrete vraag.

Is er een minimumoplage?

Nee hoor, we kunnen zowel one-offs (cadeau, proefproject, …) als (middel)grote oplages (werkkledij, relatiegescheken, …) voor je maken. Sommige technieken zijn minder geschikt voor kleine dan wel heel grote oplages, maar we hebben steeds alternatieven achter de hand.

Kunnen jullie grote oplages voorzien?

Tja, wat is groot? Enkele duizenden stuks kan je wellicht beter ergens anders bestellen. Een veelvoud van 10 of zelfs 100, daarvoor kan je wel bij ons terecht. Bovendien kunnen we voor grotere oplages meer technieken en producten aanbieden dan voor one-offs en kunnen we ook een mooie bulkprijs opmaken. Wel staat daar dan vaak een iets langere levertermijn tegenover dan we voor bijvoorbeeld onze webshop nastreven.

Welke producten maken jullie zoal?

Vanalles; zo bedrukken we textiel, mokken, magneten, … met verschillende technieken maar kunnen we eveneenslasersnijden en graveren. Elke optie oplijsten is met andere woorden onbegonnen werk en super onoverzichtelijk, dus als je niet precies weet wat je zoekt, neem dan eens een kijkje in ons foto-portfolio of op onze webshop. Ons principe is namelijk dat we alle technieken die we voor onze eigen producten en projecten benutten ook kunnen inzetten voor jouw geschenk, promotiemateriaal of project.

Omdat we altijd bijleren, hebben we trouwens vaak meer technieken achter de hand dan er al op de website geraakt zijn. Stuur dus gerust, geheel vrijblijvend, een berichtje met jouw vraag, ook als je je idee hier niet precies omschreven ziet.

Met welke specificaties moet ik mijn design doorsturen?

Wij hebben geen spec sheet, voornamelijk omdat we zo veel mogelijkheden aanbieden — en dat ook bewust doen — dat het enorm veel werk zou zijn voor ons en wellicht alles behalve duidelijk voor jou. Concrete instructies krijg je zo nodig eens je met ons contact opneemt met een beknopte beschrijving van je vraag/idee.

Ik ken niks van design, kunnen jullie helpen?

Tuurlijk! Wij willen bij maatwerk steeds constructief met onze klanten aan de slag gaan. Dit wil zeggen dat we

  • niet alleen met jouw afgewerkte digitale ontwerpen een fysiek product kunnen maken;
  • maar ook je design verder kunnen afwerken tot een versie die geprint en/of gesneden kan worden;
  • of jouw creatieve idee van schets naar digitaal ontwerp naar afgewerkt product kunnen (helpen) vertalen;
  • en zelfs een nieuw design kunnen maken voor jouw idee!

Zit je dus met een idee waar je niet meteen beginnen aan ziet, raak je geen wijs uit de vele mogelijke technieken of wil je dat je specificaties toch even twee en drie keer nagekeken worden … dan ben je bij ons zeker welkom!

Waar vind ik de prijzen? (Maatwerk)

Nergens, je stuurt ons een berichtje met jou idee, en zodra we de nodige details kennen, maken we een offerte voor je op.

Bij maatwerk is de prijs namelijk afhankelijk van:

  • de oplage (n.a.v. instelkosten, bulkaankoop materiaal, …)
  • het design (heb je dat zelf volledig uitgewerkt, of kregen we een ruwe schets? Hoe groot, fijn en ingewikkeld is je design?)
  • de vereiste / gewenste techniek (niet alle T-shirts worden bijvoorbeeld op dezelfde manier bedrukt)
  • de gekozen materialen en afwerking

We hebben enige tijd richtprijzen vermeld voor enkele “standaard items”, dit doen we momenteel niet meer. Het bleek namelijk helemaal niet evident voor ons om deze up to date te houden. Enerzijds omdat we geregeld nieuwe opties toevoegen aan ons aanbod. Anderzijds omdat het door de opeenvolging van supply chain issues, economische sancties, inflatie en algemene instabiliteit moeilijk is om een prijs te plakken op grondstoffen waar we geen of beperkte stock van hebben. Gezien deze richtprijzen toch meestal niet van toepassing waren, besloten we daarom om ze integraal van onze site te halen.

Komen er nog verplaatsingskosten bij?

Wanneer uw locatie zich binnen een straal van 30 km van onze uitvalsbasis (Tiegem) bevindt, dan rekenen wij geen verplaatsingskosten. Wanneer wij ons echter verder moeten verplaatsen, vragen wij een bijkomende kilometervergoeding van 0,35€ per extra afgelegde kilometer. Bij meerdere workshops op dezelfde locatie of op nabijgelegen locaties, wordt deze kost natuurlijk maar één keer aangerekend.

Regio waarbinnen we geen verplaatsingskosten aanrekenen.

Hoe kan ik zo’n workshop/activiteit reserveren?

Stuur ons een berichtje met:

  • Welke workshop je graag wil. Kies hierbij uit het aanbod op deze pagina, of schets de situatie waarbij je denkt dat wij je kunnen helpen.
  • Wanneer je deze activiteit graag ziet doorgaan.
  • Voor welke doelgroep je deze activiteit wil inrichten.
  • Eventuele aandachtspunten; een thematische insteek die je zou willen, eventuele bijzondere noden van een of meerdere deelnemers, …

We spreken dan verder af via email of telefoon.